لول آپ

4383  9101

مشاوره رایگان

4383  9101

مشاوره رایگان

متا تگ های سئو

متا تگ های سئو در بحث سئو بسیار با اهمیت و مهم هستند. به این دلیل که موتورهای جستجو از طریق متا تگ ها قادر هستند که محتوای یک صفحه...
متا تگ های سئو

متا تگ های سئو در بحث سئو بسیار با اهمیت و مهم هستند. به این دلیل که موتورهای جستجو از طریق متا تگ ها قادر هستند که محتوای یک صفحه را درک کنند. متا تگ ها با انواع مختلفی که دارند، هر کدام وظیفه ای را برعهده گرفته اند. در مورد موثرترین و مهم ترین متاتگ ها در ادامه این مقاله از دیگر مقاله های لول آپ بیشتر با شما صحبت می کنیم.

بررسی موثرترین متا تگ ها

انواع متا تگ سئو به شما کمک می کنند تا گوگل آسان تر بتوانند صفحات شما را بیابند. تعداد متا تگ ها کم نیستند ولی برخی از آن ها مؤثرتر هستند. متا تگ در اصل کد html است که در <head> قرار می گیرد. موتورهای جستجو این کد را بسیار مهم می دانند. به این دلیل که قادر هستند طبق این کد بهتر محتوای صفحات را درک کنند. از جمله مهم ترین و مؤثرترین متا تگ ها شامل:

·         Title

Title یکی از مهم ترین انواع متا تگ های سئو از آن یاد می کنند. title از جمله تگ هایی است که با meta شروع نشده و در داخل head قرار می گیرد. Title به عنوان عنوان سئو نقش کلیدی را ایفا می کند. اگر شما بتوانید عنوانی مناسب را انتخاب کنید، قطعاً نرخ کلیک بالایی را برای سایت خود به ارمغان خواهید آورد. سعی کنید در عنوان بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده نکنید و بین 50 الی 60 کاراکتر را در نظر بگیرید. استفاده از نام برند در عنوان می تواند بازدهی بالایی برای سایت داشته باشد.

·         meta description

meta description (توضیحات متا) هم جزء مهم ترین ها است. می توان گفت این نوع تگ مکمل تگ قبلی است. توضیحات متا کاربر را نسبت به محتوای سایت شما مطمئن می کند و به همین دلیل اهمیت بالایی دارد.  meta description هم در داخل html قرار می گیرد و با meta آن را تعریف می کنند. برای افزایش کلیک نباید اهمیت این متا تگ را نادیده بگیرید. برای نوشتن توضیحات متای خوب و کاربردی بهتر است صفحات رقبای خود را چک کنید و هر صفحه ای از سایت خود را با توضیحاتی منحصر به فرد به نمایش بگذارید. استفاده از کلمات کلیدی هم باید دارای چگالی مناسبی باشد. توصیه ما این است که برای شروع توضیحات متا از کلمه کلیدی شروع کنید.

 

متا تگ های سئو سایت
متا تگ های سئو سایت

 

·         Robots

در دسته بندی انواع متا تگ سئو  Robotsهم جزء مؤثرترین ها است. این متا تگ وظیفه دارد که به موتور جستجو بگوید که صفحه شما ایندکس شده است یا خیر. Follow، index، nofollow و noindex 4 دسته اصلی هستند که این متا تگ به خود اختصاص داده است. برخی ممکن است که این تگ را با robots.txt اشتباه بگیرند، در صورتی که این دو با یکدیگر فرق دارند. این متا تگ باعث می شود تا صفحه ای با محتوای تکرار ایندکس نشود.

·         content type

برای اینکه کاراکترهای صفحه مشخص شوند از این متا تگ می توان استفاده کرد. در هر صفحه ای وجود content type الزامی است. برخی از افراد که این متا تگ را نادیده می گیرند در نحوه نمایش محتوا دچار مشکل می شوند به این دلیل که زبان های گوناگون همگی از کاراکترهای پیش فرضی استفاده می کنند، استفاده از این متا تگ ضرورت پیدا می کند. طراح مقدار مشخصی را برای این متا تگ مشخص می کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که باید به صورت مناسب از UTF-8 استفاده کرد. در HTML5 برای تعیین یونیکد لزومی ندارد از http-equiv استفاده کنید.

·         viewport

یکی دیگر از متا تگ های سئو viewport است. با این متا تگ طراح می تواند  نحوه نمایش و سایز صفحه را دستگاه های گوناگون مشخص کند. برای بهبود تجربه کاربری نباید اهمیت متا تگ viewport را نادیده گرفت. امروزه مردم از گوشی های تلفن هوشمند اکثراً استفاده می کنند پس با این حساب، نحوه نمایش درست در دستگاه های اینچنین می تواند سبب ورودی بیشتر ترافیک سایت شود و باید گفت برای صفحاتی که واکنش گرا نیستند، نمی توان از این متا تگ استفاده کرد.

 

·         Language

یکی دیگر از انواع متا تگ سئو Language است. برای تعیین زبان وب سایت از متا تگ Language استفاده می کنند. وب سایت هایی که از زبان های متنوع استفاده می کنند. به این متا تگ بیشتر نیاز دارند. زمانی که زبان وب سایت مشخص باشد، موتور جستجو با مشکلی در تعیین زبان صفحه مواجه نخواهد شد. نحوه قرار گیری این متا در تگ هد به صورت زیر است:

<meta name=”language” content=”EN” />

·         schema markup

schema markup زمانی که به صفحه وب همچون میکرو اضافه می شود به صورت قابل قبول تری محتوا را در نتایج گوگل شرح می دهد. بدین ترتیب نرخ کلیک سایت افزایش پیدا می کند. و اینچنین رتبه سایت بهبود خواهد داشت. زمانی که از Google Structured Data Markup استفاده کنید، کد schema markup را دریافت خواهید کرد تا بتوانید در سورس کد صفحه خود قرار دهید.

·         Nofollow

در بین متا تگ های سئو Nofollow هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. برای بالا بردن ترافیک ارجاعی سایت، Nofollow تگ متای درست و مناسبی است. لینک هایی که دارای تگ Nofollow هستند باید به درستی مورد استفاده قرار بگیرند که در غیر این صورت جایگاه صفحه شما را با آسیب روبرو خواهند کرد. پیشنهاد ما این است که برای لینک های تبلیغاتی از “rel=”sponsored یا “rel=”nofollow استفاده کنید. nofollow نمی تواند همیشه برای لینک های خارجی ایده مناسبی باشد ولی برای لینک های داخلی بهترین گزینه است.

 

انواع متا تگ سئو چیست؟
انواع متا تگ سئو چیست؟

 

·         Heading

اگر به دنبال متا تگ با سیگنال قدرتمند برای سئو هستید باید از متا تگ Heading استفاده کنید. برای جداسازی عناوین محتوای یک صفحه از این متا تگ استفاده می کنند. Heading به بهبود خوانایی و سئو بسیار کمک می کند. این نوع متا تگ در استراتژی on-page نقش مهمی را ایفا می کند. برای اینکه ساختار محتوا حفظ شود این متا تگ نقش مهمی را ایفا می کند. هدرها باید به گونه ای انتخاب شوند که بین هر بلوک از محتوا سازگاری وجود داشته باشد.

·         Open Graph

شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی روی ترافیک سایت دارند. متا تگ Open Graph کمک می کند تا محتوای لینک بهینه شود و طبیعتاً نرخ تبدیل بالایی را به همراه دارد. به همین دلیل در دسته بندی متا تگ های موثر و مهم قرار می گیرد.

·         Alt Text

یکی دیگر از انواع متا تگ سئو Alt Text است. برای سئو مشخص کردن متن دارای alt برای صفحاتی که تصاویر دارند بسیار مهم است. این متن است که با شرح تصویر باعث می شود که موتور جستجو درک عمیقی نسبت به تصویر پیدا کند. این چنین ایندکس تصویر به راحتی امکان پذیر خواهد بود. ناگفته نماند که کاربران اگر به هر دلیل نتوانند تصاویر را مشاهده کنند از طریق متن قادر خواهند بود تصویر را درک کنند.

·         canonical

Canonical باعث حفظ ارزش لینک می شود؛ چراکه ربات ها زمانی که با محتواهای مشابه در URL های مختلف روبرو می شوند در انتخاب URL نمی توانند درست عمل کنند. در این شرایط این متا تگ است که به موتور جستجو اعلام می کند که URL اصلی کدام است. ناگفته نماند که در بین محتوای تکراری زمانی که این تگ نسخه اصلی را پیدا می کند، به رتبه بندی درست صفحات کمک می کند.

لول اپ ارائه دهنده بهترین خدمات سئو

مؤثرترین و مهم ترین متا تگ های سئو را برای شما توضیح دادیم. گوگل برای اینکه بتواند محتوای صفحات شما را به درستی درک کند و آن را به جایگاه بالاتری برساند، به متا تگ نیاز دارد. هرکدام از متا تگ ها ساختار متفاوتی دارند و وظیفه خاص خود را به درستی اگر انجام دهند، به بهبود رتبه سایت شما کمک خواهند کرد. شما برای آشنایی بیشتر با کارایی متا تگ ها و نحو استفاده آن ها می توانید با مشاورین ما در لول اپ در ارتباط باشید.

لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

انواع کلمات کلیدی در سئو
انواع کلمات کلیدی در سئو
نکات مهم سئو سایت فروشگاهی
نکات بسیار مهم سئو سایت فروشگاهی
چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
۱۰ ایده طراحی پست اینستاگرام
۱۰ ایده طراحی پست اینستاگرام

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

انواع کلمات کلیدی در سئو
انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی محصول یا خدمتی را معرفی می کنند و توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند. ای...

نکات مهم سئو سایت فروشگاهی
نکات بسیار مهم سئو سایت فروشگاهی

برای توسعه و افزایش رتبه  سایت فروشگاهی، باید نکات مهم سئو را مورد توجه قرار داد. ...

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟
چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ برای ادمین...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی