شاید این سؤال برای شما نیز مهم باشد که بدانید رپورتاژ آگهی چیست و چرا برای کسب و کارهای اینترنتی اینقدر مهم است. رپورتاژ آگهی نوعی سناریو نویسی است که به صورت گزارشی از معرفی خدمت یا محصول تهیه می شود. در محتوای این گزارش با ایجاد درد و نیاز در مخاطبان، محصول را برای رفع نیاز آن ها و فروش معرفی می کنند. متن رپورتاژ نباید کپی و طولانی باشد و بهتر است برای مخاطب جذاب و کاربردی به نظر برسد.
رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید و کانال های خبری منتشر می شود. این آگهی در انواع متنوعی طراحی می شود و مزایای بالایی برای کسب و کار ها دارد. استفاده آن سبب دیده شدن بیشتر، توسعه سئو سایت، افزایش فروش و جذب اعتماد مخاطبان می شود. در این مقاله از سایت لول آپ با رپورتاژ آگهی و مطالب مرتبط با آن بیشتر آشنا خواهید شد.
منظور از رپورتاژآگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی نوعی سناریونویسی است که به صورت گزارش نوشته می شود و محصول یا خدمتی را معرفی می کند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید رپورتاژ آگهی چیست. رپورتاژ گزارش یا خبر تبلیغاتی است که نیاز مخاطب را شناسایی کرده و راه حل ارائه می دهد و در عین حال محصول را معرفی می نماید. رپورتاژ از کلمه انگلیسی report گرفته شده که اولین بار در سال ۱۹۴۵ مطرح شده است. امروزه نیز این روش برای معرفی محصولات و برند بیشتر استفاده می شود.
رپورتاژ نوعی بک لینک سازی است که در سایت های پربازدید و مرتبط انتشار می یابد. روش هایی که در تلویزیون با شناسایی نیاز مخاطب و متقاعدسازی برای معرفی و خرید محصول استفاده می شوند نیز نوعی رپورتاژ آگهی هستند. فردی که رپورتاژ می نویسد باید خیلی حرفه ای باشد و با صداقت و بدون اغراق متن را بنویسید. این آگهی به صورت متن طراحی می شود اما استفاده از تصاویر و ویدئو های جذاب در ارزش آفرینی آن نقش مهمی دارند.
مزایای رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی برای صاحبان سایت ها و کسب و کارهای مختلف مزایای بالایی دارد و متن جذاب آن می تواند افکار و تصمیم گیری های مخاطب را در مورد خدمت و محصول خاصی تغییر دهد. اینکه مزایای رپورتاژ آگهی چیست، این شیوه بازاریابی سبب توسعه سئو سایت، افزایش فروش و جذب اعتماد مشتریان می شود. همچنین امکان دیده شدن سایت یا محصول را توسط کاربران بالا می برد و متناسب با کسب و کارهای مختلف است یعنی هر کسب و کاری می تواند رپورتاژ آگهی منتشر کند.
1- توسعه سئو سایت
رپورتاژ آگهی سایت ها را توسعه می دهد چون به صورت بک لینک سازی در سایت های پربازدید و متناسب با حیطه کاری شما منتشر می شود. کاربران با مشاهده آن روی سایت شما کلیک می زنند تا بازدید کنند. محتوای سایت و جذاب بودن آن در نرخ تبدیل کاربر به مشتری مؤ ثر است پس قبل از رپورتاژ با سئو سازی و بهبود وضعیت سایت آن را جذاب سازید.
یکی از عوامل رشد سایت از این طریق درج رپورتاژ آگهی در سایت هایی است که مخاطبین هدف از آن بازدید می کنند. برای مثال اگر شما سایت فروش برنج دارید باید رپورتاژ آگهی این محصول را در سایت های پربازدید آشپزی قرار دهید.
2- افزایش فروش و جذب اعتماد مشتریان
شاید این سؤال از ذهن شما خطور کند که در حیطه فروش و جذب اعتماد مشتریان مزایای رپورتاژ آگهی چیست. متن و نحوه طراحی تصاویر و ویدئو رپورتاژ به گونه ای هستند که در کاربران احساس درد ایجاد کرده و نیاز او را شناسایی می کند. در نهایت مخاطب محصول شما را می خرد تا نیاز خود را برطرف سازد. هر چقدر کاربران بیشتری این رپورتاژ را ببینند و به مشتری تبدیل شوندمقدار فروش محصول شما افزایش می یابد. همچنین رپورتاژ آگهی چون ویژگی مانند همذات پنداری با مخاطبان دارد اعتماد آن ها را نسبت به منبع آن افزایش می دهد. در متن رپورتاژ از حالت دستوری جملات استفاده نمی شود بلکه سناریویی به کار می رود که کاربر را برای خرید مصمم تر می کند.
3- دیده شدن بیشتر
روش های بازاریابی برای معرفی حرفه و محصول و دیده شدن متنوع هستند اما اینکه رپورتاژ آگهی چیست و چگونه سبب دیده شدن سایت ها و محصول می شود این یک بحث دیگر است. موقعی که محصول توسط رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید معرفی می شود عده کثیری از کاربران با محصول و سایت شما آشنا می شوند. کسی که از این شیوه بازاریابی محتوایی بهره نمی برد تنها کاربران محدودی در گوگل سایت و محصول او را مشاهده می نمایند. در حالی که رپورتاژ آگهی با انتشار در سایت های پربازدید چندین برابر میزان دیده شدن را افزایش می دهد.
انواع رپورتاژ آگهی چیست؟
انواع رپورتاژ آگهی به صورت تلفیقی بر اساس محل انتشار و هدف محتوای آنمنتشر می شود که رپورتاژ مالتی مدیا، تبلیغات و رپورتاژ خبری از مهم ترین آن ها هستند. انواع رپورتاژ های آگهی ساختار منظمی دارند و در آن ها از کلمات کلیدی مهم استفاده می شود.
1- رپورتاژ آگهی تبلیغاتی
رپورتاژ تبلیغاتی یکی از انواع رپورتاژ آگهی است که در آن برای فروش محصول، در مخاطب درد و سپس لذت ایجاد می شود. برای مثال جهت فروش کرم ضد چروک در مورد پوست چروکیده صحبت می کنند که در کاهش زیبایی انسان تأثیر دارد. سپس در مخاطب نیاز ایجاد می کنند تا او برای رفع مشکل چروک پوست، کرم ضدچروک و آبرسان خرید کند. پوست افرادی که با همان کرم صاف شده را نیز نشان می دهند تا مخاطب لذت آن را بچشد. پس رپورتاژ تنها متن نیست و با اجرای آن می توانید محصولی را معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید.
2- رپورتاژ مالتی مدیا
رپورتاژ مالتی مدیا یکی دیگر از انواع رپورتاژ آگهی است که در برنامه های تلویزیونی اجرا می شود. در این شیوه از بازاریابی برای مثال مزایا و معایب سه برند را بیان می کنند و مخاطب با توجه به معیارهایی که در ذهن دارد یکی را انتخاب می کند. در رپورتاژ مالتی مدیا نباید برندی تخریب شود. برخی برند ها برای محصول خود امکانات خاص، خدمات و پشتیبانی از مخاطبان را در نظر می گیرند و بهتر از سایر برند ها کاربران را جذب می نمایند.
3- رپورتاژ خبری
رپورتاژ خبری در کانال ها و سایت های خبری منتشر می شود. در این آگهی ها ابتدا نیاز مخاطب را بررسی و شناسایی می کنند و متناسب با آن محتوای جذابی را منتشر می سازند. بسیاری از سایت های خبری پربازدید وجود دارند که انواع بسیار متنوعی از رپورتاژ ها را در سایت خود قرار می دهند.
نکات مهم تهیه رپورتاژ آگهی
قبل از تهیه رپورتاژ آگهی باید به چند نکته توجه داشته باشید تا محتوای خلاقانه و جذاب منتشر کنید. رپورتاژ باید ساختار مناسبی داشته باشد و با ریتم خاصی نوشته شود. برای طراحی رپورتاژ در ابتدا ذکر مضرات مشکل، بعد ایجاد نیاز در مخاطب و سپس معرفی محصول لازم می باشند و این ساختار باید رعایت شود. محتوای رپورتاژ نباید کپی و تکراری باشد در طراحی آن بهتر است خلاقیت بالایی خرج دهید. همچنین از کلمات کلیدی مهم محصول و یا خدمت استفاده کنید. در حد امکان رپورتاژ را کوتاه و مفید بنویسید و از جمله های جذاب در آن استفاده کنید. تصاویر جذاب و مفهومی در رپورتاژ آگهی کاربران را بیشتر جذب می کنند؛ بنابراین گنجاندن تصاویر مرتبط با متن در این محتوا اهمیت بالایی دارد.
سخن پایانی
رپورتاژ آگهی به صورت گزارشی از معرفی محصول نوشته می شود و نقش بالایی در توسعه وب سایت و افزایش فروش خدمات و کالا دارد. این گزارش در سایت های پربازدید منتشر می شود تا مخاطبان را به سمت محصول مورد نظر جذب کند. رپورتاژ آگهی در جهت متقاعد سازی مشتریان نوشته می شود و ممکن است دارای تصاویر نیز باشد. گزارش آگهی باید بدون کپی برداری بوده و از کلمات کلیدی در آن استفاده شود. برای دریافت خدمات رپورتاژ آگهی از قبیل طراحی و درج آن در سایت های پربازدید می توانید از خدمات سایت لول آپ استفاده کنید. نحوه طراحی این آگهی و انتشار آن در سایت های مرتبط رشد سریع کسب و کار و سایت ها را به دنبال دارد که سایت لول آپ با بررسی بیشتر شما را زودتر به هدف می رساند.