تبلیغات اینترنتی چیست و چرا امروزه تا این حد موضوع مهمی است، شاید ذهن شما را هم به خود مشغول کرده باشد. برای این که کاربران مشغول در فضای بتوانند یک برند را بشناسند و از خدمات آن استفاده کنند، از تبلیغات اینترنتی که فوق العاده موثر است، استفاده می کنند. اینکه اهداف تبلیغات اینترنتی چیست باید گفت هدف شناخت محصول برای فروش بیشتر و برندسازی در بستر وب است. در ادامه همراه ما باشید تا با این مقوله بیشتر آشنا شوید.
انواع تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی چیست قطعاً سؤال بسیاری از کاربران اینترنتی است. برخی از صاحبان مشاغل گوناگون که در فضای گوگل فعالیت می کنند شاید با اهداف و ماهیت تبلیغات اینترنتی آشنایی ندارند و به همین دلیل، به فروش و درآمدی که انتظار دارند، دست پیدا نکرده اند.
تبلیغات اینترنتی (online advertising) یک نوع از تبلیغات است که در فضای اینترنت برای معرفی کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. تبلیغات اینترنتی مدل و انواع مختلفی دارد که با روش های مختلفی ارائه می شوند ولی برخی از این روش ها رایج تر بوده در دسته بندی انواع تبلیغات بازدهی بیشتری را به خود اختصاص داده اند.
1. تبلیغات بنری
تبلیغات بنری یا نمایشی یکی از انواع رایج تبلیغات در فضای اینترنت است. بسیاری از سایت ها با طراحی بنر و قرار دادن آن در یک سایت اجاره ای از این راه به کسب درآمد بالایی می رسند؛ چراکه مشتریان زیادی را جذب می کنند. هدف اصلی تبلیغات اینترنتی هم جذب مشتریان و معرفی برند است. با در نظر گرفتن این موضوع که اهداف تبلیغات اینترنتی چیست، باید گفت این روش تبلیغ یکی از بهترین و پربازده ترین شیوه های بازاریابی به شمار می آید. تبلیغات نمایشی نتایج طولانی مدت دارند و به همین خاطر امروزه اکثر برندها از این طریق اقدام به تبلیغات اینترنتی می کنند.
تبلیغات بنری می تواند روش پرداخت CPM یا روش پرداخت CPT باشد. اگر شما CPM را انتخاب کنید باید در ازای 1000، مبلغ خاصی را بپردازید. در ایران این چنین روشی جوابگو نیست. در صورتی که CPT را انتخاب کنید با در نظر گرفتن یک فاصله زمانی مشخص مبلغی که با سایت اجاره شده توافق کرده اید را باید پرداخت کنید.
2. SEM
SEM (تبلیغات موتور جستجو) جزء پراستفاده ترین روش های تبلیغات اینترنتی است. SEM رایگان نیست و باید هزینه ای را پرداخت کنید. لینک سایت شما در موتور جستجو قرار می گیرد تا کاربران وب سایت شما را مشاهده کنند. هر کلیک باعث تحمیل هزینه ای به شما می شود و به همین دلیل به این تبلیغات، تبلیغات کلیکی می گویند. استفاده از کلمات کلیدی هدف بسیار موضوع حائز اهمیتی است. افرادی که صبور نیستند و به دنبال بازدهی سریع هستند معمولاً از این روش در بین انواع تبلیغات اینترنتی بسیار استفاده می کنند.
3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
قدرت شبکه های اجتماعی را هیچ وقت دست کم نگیرید. شما با پرداخت هزینه ای می توانید پست های تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و… قرار دهید. بسیاری از اشخاص معروف در قبال دریافت هزینه اینکار را به راحتی برای شما انجام می دهند. اگر شما از یک شرکت برنامه نویسی خوب هم استفاده کنید، قطعاً می توانید پیج و کانال خود را در شبکه های اجتماعی تقویت کرده و از این طریق به تبلیغات رایگان برای خود بپردازید.
4. رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی هم زمانی که بحث تبلیغات اینترنتی چیست به میان می آید، یکی از انواع رایج تبلیغات محسوب می شود. برای اینکه بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را ارتقاء دهید و باعث پیشرفت آن شوید، نباید رپورتاژ آگهی را فراموش کنید. شما محتوایی را باید آماده کنید و سپس آن را در سایت های پربازدید قرار دهید. به این ترتیب کاربران با کسب و کار و حوزه فعالیت شما آشنا خواهند شد. این روش تبلیغ بسیار تأثیر گذار است و توصیه می شود برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود از این روش استفاده کنید.
5. بازاریابی پیامکی
اگر به دنبال تبلیغات اینترنتی کم هزینه ولی پرسود هستید، بازاریابی پیامکی را انتخاب کنید. شما با ارسال کردن پیامک به مخاطبان خود در مورد طرح های تخفیفی، جشنواره ها و موارد اینچنینی، اطلاعات لازم را ارائه می دهید و کاربران را ترغیب می کنید که از خدمات شما استفاده کنند. البته برای استفاده از این روش تبلیغ اینترنتی باید پنل ملی پیامک را خریداری کنید
6. اپلیکیشن های فروشگاهی
در جواب تبلیغات اینترنتی چیست نباید اپلیکیشن های فروشگاهی را نادیده بگیریم. شما در کنار سایت فروشگاهی خود، از این اپلیکیشن که دارای پنل مدیریت است، می توانید استفاده کنید. تمامی محصولاتی که در سایت وجود دارند، در اپلیکیشن هم به صورت خودکار موجود می شوند و با توجه به اینکه مردم از اپلیکیشن بیشتر استقبال می کنند، یک روش تبلیغی بسیار ایده آل است.
7. تبلیغات موبایل
این روش تبلیغات را در تمامی گوشی های هوشمند می توان پیاده کرد. در سال 1397 طبق تحقیقات به دست آمده، چیزی حدود ۲۳۴ میلیارد دلار آمریکا صرف تبلیغات موبایلی شد. در دسته بندی تبلیغات دیجیتال، این روش بازدهی بسیار خوبی می تواند داشته باشد.
8. ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ هم جزء روش های موفق است. براساس نظر سنجی صورت گرفته حدود 55% ابراز کرده اند که همکاری خود را در حوزه کسب و کار از ایمیل های دریافتی آغاز کرده اند. بسیاری از کاربران شاید در فروشگاه زمانی که با برند خاصی روبرو می شوند به صورت ناخودآگاه به یاد ایمیلی بیفتند که آن برند برای آن ها ارسال کرده است. ایمیل مارکتینگ جزء برترین و موفق ترین روش ها است که می توان نام برد.
نکات مهم برای تبلیغات اینترنتی
با توجه به اینکه متوجه شده اید اهداف تبلیغات اینترنتی چیست پس بهتر است یک سری نکات را برای تبلیغی تأثیرگذارتر مدنظر داشته باشید. به هیچ عنوان نباید تنها از یک روش برای تبلیغات خود استفاده کنید، این چنین بازدهی کار به شکل چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد. سعی کنید تنها از صفحاتی استفاده کنید که طرفداران بیشتری دارند و می دانید که تبلیغ شما به چشم خواهد آمد.
با در نظر گرفتن ماهیت این موضوع که تبلیغات اینترنتی چیست، باید در تبلیغات خود خلاقیت را چاشنی کار کنید که در غیر این صورت، نتیجه پایانی کار شاید آنچنان ترغیب کننده نباشد. کاربران همیشه به دنبال تکنیک های نو و جدید هستند و شما از این فرصت باید استفاده کنید. ارزیابی موفقیت به دست آمده از تبلیغات را نادیده نگیرید؛ چراکه اگر این کار را انجام ندهید متحمل هزینه های سرسام آور خواهید شد.
با یادآوری این موضوع که اهداف تبلیغات اینترنتی چیست، این نکته را به خاطر داشته باشید که باید گروه گسترده ای از کاربران را هدف قرار دهید و برای خود محدودیت اعمال نکنید که در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. تجزیه و تحلیل درست از سایت و فروشی که دارید را هم نادیده نگیرید؛ زیرا اگر این کار رو انجام ندهید مسیر درستی در مورد تبلیغات نمی توانید در پیش بگیرید.
لول آپ ارائه دهنده بهترین خدمات تبلیغات اینترنتی
در مورد اینکه تبلیغات اینترنتی چیست سعی کردیم به صورت مختصر ولی مفید با شما صحبت کنیم. روش های زیادی انواع تبلیغات اینترنتی را در بر گرفته اند ولی برخی از روش ها حقیقتاً بازدهی بیشتری دارند. توصیه ما به شما این است که برای آشنایی جامع با هرکدام از این روش ها و تصمیم گیری مناسب برای انتخاب یک روش مناسب، با مشاورین لول آپ در ارتباط باشید.