4383  9101

مشاوره رایگان

نکات مهم در ثبت دامنه سایت

دامنه آدرس اینترنتی سایت شما است که کاربران با جستجو در گوگل آن را مشاهده می نمایند. بنابراین باید بسیار جذاب و گیرا باشد تا در ذهن آن ها بماند....
نکات مهم در ثبت دامنه سایت

دامنه آدرس اینترنتی سایت شما است که کاربران با جستجو در گوگل آن را مشاهده می نمایند. بنابراین باید بسیار جذاب و گیرا باشد تا در ذهن آن ها بماند. دامنه کوتاه و خاص در رشد و افزایش اعتبار سایت تأثیر دارد به این علت باید در ثبت آن بیشتر دقت کنید. کوتاه بودن نام دامنه، استفاده از کلمات کلیدی، سادگی و قابل درک بودن دامنه از جمله نکاتی هستند که در ثبت آن باید مورد توجه قرار بگیرند. مراحل ثبت دامنه سایت بسیار ساده است و تنها کافی است ثبت دامنه را در گوگل جستجو کرده و سایت مناسبی را جهت ثبت انتخاب نمایید. در این مقاله از سایت لول آپ نکات مهم در ثبت دامنه را بررسی خواهیم کرد.

منظور از دامنه سایت چیست؟

دامنه به آدرس اینترنتی سایت ها گفته می شود که با جستجوی کاربران در گوگل بالا می آید. برای مثال levelup.ir این دامنه سایت لول آپ است که بسیار واضح و روان می باشد. دامنه جذاب و کوتاه در ذهن مخاطبان ماندگاری بالایی دارد و در توسعه و گسترش سایت تأثیر می گذارد. دامنه متناسب با کسب و کار هنگام طراحی سایت انتخاب می شود. دامنه ها در انواع مختلفی org, com, net, evu وجود دارند که از نام اول کلمات انگلیسی برداشته می شوند. در کشور ما دامنه هایir org  com net کاربرد زیادی دارند و org را سازمان های آموزشی مانند سازمان سنجش کشور استفاده می کند. دامنه با URL متفاوت می باشد و بخشی از آدرس اینترنتی است. در حالی که URL به کل آدرس سایت گفته می شود که www و علامت های // را نیز در بر می گیرد.

مهم ترین نکات ثبت دامنه سایت

دامنه سایت تأثیر بالایی در اعتبار و برند سازی سایت دارد و به آن موجودیت می بخشد به این علت در ثبت آن باید بیشتر دقت کنید. کوتاه بودن دامنه، استفاده از کلمات کلیدی، به کار نبردن علائم و… از نکات مهم در ثبت دامنه هستند که در جذاب بودن و ماندگاری آن مؤثر می باشند. دامنه روان و به یاد ماندنی ترافیک سایت را افزایش می دهد. همچنین استفاده از کلمات کلیدی در دامنه مرتبط با کسب و کار در رشد سایت تأثیر دارد.

کوتاه بودن نام دامنه

کوتاه بودن نام از نکات مهم در ثبت دامنه است که در حافظه کوتاه مدت کاربران ماندگاری بالایی دارد. کارشناسان معتقدند که حافظه انسان قدرت بالایی در ثبت۱۲ کاراکتر را دارد اما کاراکتر های طولانی را باید شخص روی کاغذ ثبت کند تا در آینده بتواند به کار ببرد. نام دامنه طبق قوانین گوگل از ۲ الی ۶۷ کاراکتر و ترکیبی از اعداد، خط تیره و حروف می تواند باشد اما نباید از دامنه طولانی استفاده کنید. کوتاه بودن نام در مراحل ثبت دامنه سایت و در جستجوهای بعدی سبب می شود طراحان و کاربران به آسانی آن را استفاده کنند. همچنین اگر نام دامنه طولانی باشد در دفعات مکرر برای مخاطبان سخت به نظر می رسد که دوباره سایت را سرچ کنند.

ثبت دامنه سایت
ثبت دامنه سایت

استفاده از کلمات کلیدی

یکی دیگر از نکات مهم در ثبت دامنه استفاده از کلمات کلیدی است؛ چون کاربران گوگل محصول و خدمت خاصی را با کلمات کلیدی جستجو می کنند. وجود سه الی چهار کلمه کلیدی در ثبت دامنه سبب می شود گوگل سایت شما را در جستجو ها به کاربران نشان دهد. پس از کلمه کلیدی می توانیداز یک پسوند و یا پیشوند استفاده نمایید. کلمه کلیدی در دامنه اهداف سایت شما را مشخص می سازد و در توسعه آن مؤثر است.

وبسایت افراد مشهور

در وبسایت افراد مشهور و حتی برای پیج شخصی استفاده از نام و نام خانوادگی حائز اهمیت است. افراد مشهور را در جامعه اکثریت کاربران می شناسند اگر بخواهند اطلاعاتی در مورد آن شخص کسب کنند با سرچ نام آن ها زودتر سایت بالا می آید. برای مثال nafiseroshan.ir

نام دامنه باید قابل درک باشد

قابل درک بودن نام از نکات مهم در ثبت دامنه است که مزایای بالایی دارد. چون کاربران با سطح سواد متفاوت در گوگل کلمه خاصی را جستجو می کنند. استفاده از اصطلاحات دشوار قدرت درک افراد را پایین می برد. همچنین نباید از کاراکتر های اضافی و بی اهمیت در نام دامنه استفاده کنید تا بسیار ساده و قابل درک باشد. برای مثال این آدرس levelup.ir ساده و بدون کاراکتر اضافی است.

سادگی در تایپ کلمات انگلیسی در نام دامنه

صاحبان سایت ها معمولاً از دامنه های انگلیسی استفاده می کنند گرچه دامنه فارسی نیز در بین آن ها بیشتر مشاهده می شود. اگر زبان انگلیسی کاربران را از ضعیف تا قوی در نظر بگیریم باید دامنه های ساده و خوانا را انتخاب کنیم. برای مثال برخی افراد هنوز sh یا شین را درست نمی نویسند. در دامنه بهتر است از کاراکتر های ساده و واضح استفاده کنید که سرچ آن سخت نباشد مثال toron.com

به کار نبردن علائم

در ثبت دامنه نباید از علائمی مانند -, : و یا « استفاده کنید چون از درجه یا اعتبار سایت می کاهد. دامنه سایت باید بدون علائم و کاراکتر های بی اهمیت باشد تا جذاب تر به نظر برسد.

شبیه بودن نام دامنه

دامنه سایت شما نباید با دامنه سایت های دیگر مشابه باشد؛ چون اگر آن سایت در گوگل مشهور باشد هیچ وقت سایت شما بالا نمی آید. دامنه باید آزاد بوده و قبلاً توسط سایت های دیگر استفاده نشود. در صورتی که دامنه مشابه یافتید اگر آن سایت ir باشد شما com بگذارید.

نکات مهم در ثبت دامنه سایت
نکات مهم در ثبت دامنه سایت

مراحل ثبت دامنه

مراحل ثبت دامنه سایت بسیار ساده است و فقط باید کمی دقت داشته باشید. در مرحله اول کلمات ثبت دامنه را سرچ کنید تا سایت های ثبت دامنه بالا بیایند. در مرحله دوم یک سایت را انتخاب کرده و دامنه مورد نظر را در قسمت جستجو ثبت کنید. سایت بررسی می کند که آیا دامنه شما قبلاً توسط سایت های دیگر ثبت شده یا نه؟ اگر ثبت نباشد تأیید می کند. سپس در بخش تعیین شده سایت مدت زمان دامنه را باید انتخاب کنید مثال ۱ تا ۵ سال. در آخر دامنه انتخاب شده را به سبد خرید اضافه نمایید و هزینه آن را واریز کنید.

سخن پایانی

دامنه بخشی از آدرس اینترنتی سایت ها است که اهداف سایت را برای کاربران گوگل مشخص می سازد. نام دامنه متناسب با کسب و کار انتخاب می شود؛ چون در افزایش اعتبار و معرفی آن به کاربران مؤثر است. برای ثبت دامنه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید؛ چون در رشد سایت تأثیر دارد. دامنه باید کوتاه، قابل درک و ساده باشد و از کلمات کلیدی در آن استفاده شود. برای انتخاب و ثبت بهتر دامنه می توانید از خدمات سایت لول آپ بهره ببرید؛ چون نیرو های مجرب ما بهترین دامنه ها را با تعرفه مناسب برای سایت شما در نظر گرفته اند.

Picture of لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت با php
خدمات طراحی سایت با php

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل

امروزه فروش فایل به یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین حوزه های فروش آنلاین تبدیل شده...

خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری امروزه یکی از اساسی ترین نیاز های صنعت گردشگری محسوب می شود. با...

خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی

با توجه به افزایش رقابت در صنعت شیرینی پزی و همچنین افزایش تقاضا برای خرید آنلاین،...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی