4383  9101

مشاوره رایگان

خلاقیت در طراحی سایت چه مزایایی دارد؟

خلاقیت در طراحی سایت سبب می شود که سایت ها برای مخاطبان جذاب باشند و به دفعات مکرر آن را باز کنند. این ویژگی تجربه کاربری آسانی را برای مخاطب...
خلاقیت در طراحی سایت چیست ؟

خلاقیت در طراحی سایت سبب می شود که سایت ها برای مخاطبان جذاب باشند و به دفعات مکرر آن را باز کنند. این ویژگی تجربه کاربری آسانی را برای مخاطب فراهم می سازد و در تقویت رتبه سایت بسیار مؤثر است. برای ایجاد خلاقیت در طراحی سایت های مختلف باید به نکاتی در رابطه با رنگ های سایت، درج محتوا، رابط کاربری و تجربه کاری و الهام گرفتن از محیط بیرون توجه داشته باشید. برای طراحی سایت پس از پیدا کردن ایده جدید، آن را روی اجزاء مختلف سایت اجرا کنید. سایت خلاق از ویژگی هایی مانند ریسپانسیو بودن برخوردار می باشد و به طور کامل بهینه سازی شده است. در ادامه مقاله از سایت لول آپ با مزایای طراحی سایت های خلاق و نکاتی در این باره آشنا خواهید شد.

خلاقیت در طراحی سایت چه مزایایی دارد ؟
خلاقیت در طراحی سایت چه مزایایی دارد ؟

 خلاقیت در طراحی سایت یعنی چه؟

خلاقیت در طراحی سایت به معنای استفاده از ایده های جدید برای رشد سایت به رتبه های برتر و پیشی گرفتن از رقبا می باشد. ایده  های انتخاب شده در مورد اصلاح رنگ ها، فونت سایت، تصاویر یونیک و روی اجزاء مختلف سایت پیاده سازی می شوند. برخی سایت ها از روش های قدیمی و تکراری برای طراحی سایت، محتواگذاری و فعالیت های مختلف استفاده می کنند. در چنین شرایطی وقتی کاربران با این سایت ها روبرو می شوند تصاویر، شیوه چینش، قالب و صفحات تکراری را مشاهده می نمایند که برای آن ها جذابیت خاصی ندارد.

شما در طراحی سایت خلاقیت خرج بدهید و متفاوت تر از سایت های دیگر عمل کنید که برای مخاطب جذاب باشد و تجربه کاربری آسانی را به همراه داشته باشد. در این حالت مخاطبان با مشاهده سایت بیشتر جذب می شوند چون با شیوه های درج محتوا و المان های جدیدی مواجه می شوند. برای مثال سایت خارجی معروف استودیو انیمیشنی در صفحه اول ویدیوی پس زمینه کوتاه همراه با کلیپ تأثیر گذار از تمام فعالیت های سایت گذاشته که کاربر در چند ثانیه اول به اهداف هنرمندان آن پی می برد. این یک موضوع برای طراحی سایت است که نیرو های آن با خلاقیت خود ابداع کرده اند. این فیلم در ذهن  مخاطب می ماند و برای او تازگی دارد به این علت دوباره برای تماشا به سایت باز  می گردد.

نکات مهم برای بهبود خلاقیت در طراحی سایت

برای بهبود خلاقیت در طراحی سایت نکات زیادی وجود دارد که طراحان می توانند با آن ها سایت را متمایز تر از انواع دیگر ایجاد کنند. استفاده از رنگ های خلاقانه در سایت، الهام از محیط اطراف، درج محتوا با روش جدید، کسب تجارب از سایت های دیگر، پیاده سازی ایده روی کاغذ، استفاده از فونت های جذاب و انیمیشن ها از نکات مهم در راستای بهبود خلاقیت هستند. انتخاب موضوع برای طراحی سایت با کار روی این روش ها به دست می آید، فقط کافی است فردی خلاق و با انگیزه باشید. برای ایجاد خلاقیت باید بیشتر مطالعه و بررسی کنید و همواره در پی کشفیات جدید باشید.

·        استفاده از رنگ های خلاقانه در طراحی سایت

استفاده از رنگ های جذاب و متناسب با روحیه مخاطبان که بتواند برای آن ها جذاب باشد نوعی خلاقیت در طراحی سایت محسوب می شود. رنگ ها همواره بیانگر معنا و مفهوم خاصی هستند که در روحیه کاربران می توانند تأثیر مثبت یا منفی بگذارند. برای سایت خاصی باید مخاطب هدف را بشناسید و از رنگ های مورد علاقه آن ها در طراحی استفاده کنید.

·        الهام از محیط اطراف

شما اکنون فردی خلاق هستید که می توانید از هر منظره طبیعت، اسباب و عوامل مختلف الهام بگیرید. در مواردی بهتر است برای ایجاد خلاقیت در طراحی سایت فضای مجازی و مطالعات را کنار بگذارید. چون می توانید از فضای بیرون و دیدنی های طبیعی برای طراحی سایت استفاده کنید. سوژه ای که در نظر گرفتید شاید در هیچ سایتی قبلاً استفاده نشده است در این حالت سایت شما جذاب و متمایز تر از دیگر سایت ها خواهد بود.

خلاقیت در طراحی سایت
خلاقیت در طراحی سایت

·        خلاقیت در درج محتوا

محتوای متنی، تصویری و ویدئویی از اجزاء بسیار مهم هر سایتی هستند که محصولات و خدمات سایت را معرفی می کنند. ایجاد خلاقیت در این رابطه خیلی مهم است و می توانید با تمرکز روی محتواها، آن ها را به گونه ای خاص برجسته کنید. برای مثال در برخی سایت ها محتواهای مهم با کلمات درشت و در رنگ های جذاب مانند چراغ لحظه ای بسیار روشن می شوند. خلاقانه ترین سایت ها روی همین مبحث محتوا بیشتر کار می کنند چون کاربران برای رفع نیاز و پیدا کردن محصول، مطالب و خدمت خاصی سایت را باز می کنند، حال اگر شما محتواها را برای آن ها جذاب کنید میزان علاقه آن ها به سایت را افزایش می دهید.

·        پیاده سازی ایده روی کاغذ

برخی طراحان با یافتن ایده جدید برای ایجاد خلاقیت مستقیم به سراغ سیستم و ابزار ها می روند تا سایت را طراحی کنند. اگر سایت ابتدا روی کاغذ ترسیم شود نکات موجود و یافته ها به آسانی قابل اجرا خواهند بود؛ چون در این حالت عیوب و نقص ها روی کاغذ رفع می شوند. در پایان با بررسی همه یافته ها و با تمرکز روی نقشه کاغذ می توانید سایت خلاقانه ای را طراحی کنید.

·        استفاده از فونت های جذاب

خلاقانه ترین سایت ها حتی روی فونت های سایت کار می کنند چون در دید مخاطبان هستند. خلاقیت در ایجاد سایت می تواند روی تک تک اجزاء سایت اجرا شود. کاربران با مشاهده فونت خاص و جدید جذب می شوند؛ همچنین برخی سایت ها دارای افکت های خاصی هستند که تجربه کاربری را آسان می سازند، استفاده از انیمیشن ها در این رابطه مؤثر است.

یک سایت خلاقانه چه ویژگی هایی دارد؟

یک سایت خلاقانه از یکسری ویژگی هایی برخوردار است که برای مخاطب جذاب تر از دیگر سایت ها به نظر می آید. یکی از ویژگی های مهم این سایت تجربه کاربری آسان آن است. موقعی که مخاطب با سایت روبرو می شود محتواهای آن را به آسانی مطالعه کرده و به خدمات مختلف سایت بدون زحمت دسترسی پیدا می کند. این سایت ها در ظاهر بسیار جذاب هستند و از رنگ ها و المان های شیک تشکیل یافته اند. سایت خلاقانه دارای امکانات ویژه ای است و از الگوریتم های بروز مانند پشتیبانی کامل مخاطبان پیروی می کند. این سایت ها ریسپانسیو یا واکنشگرا هستند و در سیستم های مختلف خوانا و نمایان می باشند.

مزایای خلاقیت در سایت

سایتی که با خلاقیت بالا ایجاد می شود، مزایای خاصی دارد و به آسانی قابل بروز رسانی است. متن ها، تیتر هاو امکانات چنین سایتی با ابزار های جدید بروزرسانی می شوند. سایتی که با ایده جذاب طراحی می شود به طور کامل بهینه سازی شده است و مدیریت تنها روی جسته سازی محتواها تمرکز می کند. همچنین در بین رقبا این سایت معروف است چون دارای اجزاء جذاب می باشد و در ذهن کاربران ماندگار شده است. خلاقیت در طراحی سایت ها سبب می شود که محتواها بازدید بالایی داشته باشند.  گوگل به چنین سایت ها رتبه می دهد و در نتیجه سایت ها به صفحه اول و رتبه های برتر صعود می کنند.

خلاقیت در طراحی سایت چیست ؟
خلاقیت در طراحی سایت چیست ؟

سخن پایانی

طراحی سایت با روش های تکراری در رشد آن چندان تأثیری ندارد چون سایت ها مشابه هم می شوند. وقتی مخاطب چنین سایت را باز کند چیز جدید و خاصی را مشاهده نخواهد کرد. بنابراین قبل از طراحی سایت بهتر است با بکار گیری نکات مهم خلاقیت خرج دهید تا بتوانید از این طریق کاربران را جذب کنید. در طراحی سایت خلاق باید رنگ ها، فونت ها، تصاویر، محتواها و اجزاء مختلف سایت را متفاوت تر از رقیبان طراحی کنید. در صورتی که چنین سایت خلاقی مد نظر شما است می توانید از خدمات طراحی سایت لول آپ بهره ببرید. چون نیرو های آن همواره سایت ها را به گونه ای خلاق و متمایز طراحی می کنند که می تواند در تقویت رتبه سایت شما تأثیر مثبت داشته باشد.

Picture of لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

خدمات طراحی سایت ASP.NET
خدمات طراحی سایت ASP.NET
طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

خدمات طراحی سایت ASP.NET
خدمات طراحی سایت ASP.NET

طراحی و توسعه وب سایت با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، عامل کلیدی موفقیت کسب وک...

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل

امروزه فروش فایل به یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین حوزه های فروش آنلاین تبدیل شده...

خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری امروزه یکی از اساسی ترین نیاز های صنعت گردشگری محسوب می شود. با...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی