لول آپ

4383  9101

مشاوره رایگان

4383  9101

مشاوره رایگان

انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی محصول یا خدمتی را معرفی می کنند و توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند. این کلمات در بهبود رتبه سایت تأثیر بالایی دارند و هر محتوای تصویری و...
انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی محصول یا خدمتی را معرفی می کنند و توسط کاربران بیشتر جستجو می شوند. این کلمات در بهبود رتبه سایت تأثیر بالایی دارند و هر محتوای تصویری و ویدیویی نیز با این کلید واژه ها جستجو می شوند. قدرت این کلمات فراتر از بهبود سایت ها است و ارتباط بین کاربران و وب سایت ها را نیز افزایش می دهند. کلمات کلیدی در سئو به  صورت متنوع وجود دارند و بر اساس هدف کاربران و تعداد دفعات جستجو تقسیم بندی شده و مورد بررسی قرار می گیرند. کلمات کوتاه، متوسط و بلند هر کدام معرف محصول، کالا یا مشتری می باشند. در این مقاله از سایت لول آپ به بررسی کلمات کلیدی رایج در سئو خواهیم پرداخت.

کلمات کلیدی در سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

کلمات کلیدی در سئو به کلماتی گفته می شود که کاربران به طور مکرر آن ها را از گوگل جستجو می کنند. این کلمات سریع تر مطالب و سایت های مورد نظر را به اولین صفحه گوگل می آورند. قدرت کلمات کلیدی بسیار بالاتر از تصاویر و ویدیو ها است چون محتواهای تصاویری و فیلم ها نیز توسط همین کلمات جستجو می شوند. سایت ها از کلیدواژه های مختلف برای معرفی محصول، خدمات و آموزش های خود استفاده می کنند. برای مثال  موبایل از کلمات کلیدی کوتاه محسوب می شود که وب سایت های فروشگاهی موبایل از آن برای معرفی سایت خود بهره می برند. کاربران نیز به قصد کسب اطلاعات از موبایل آن را جستجو می کنند.

·        اهمیت کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی در سئو اهمیت بالایی دارند و نرخ ترافیک سایت ها را بالا می برند. تعداد بازدید های وب سایت ها با این کلمات افزایش یافته و نرخ تعامل نیز زیاد می شود در نتیجه سایت ها به بالاترین رتبه در گوگل راه پیدا می کنند. همچنین این کلمات اهداف جستجوی مخاطبان را مشخص کرده و به سایت ها کمک می کنند تا با شناسایی پرکاربردترین کلمات سایت های خود را گسترش دهند.

بررسی انواع کلمات کلیدی در سئو

انواع کلمات کلیدی در سئو بسیار متنوع هستند و در حالت کلی به دو دسته قصد و هدف کاربران (user lntent) و تعداد دفعات جستجوی آن ها ((search volume تقسیم بندی می شوند. کاربران با هدف خاصی مانند کسب اطلاعات علمی در مورد موضوع خاصی، خرید خدمت و کالا کلمات را در گوگل سرچ می کنند. همچنین آن ها به طور مداوم برخی کلمات را در دفعات مکرر جستجو می نمایند چون برای رسیدن به هدف خود نیاز دارند.

·        انواع کلمات کلیدی در سئو بر حسب  هدف کاربران

کلمات کلیدی که با هدف قصد و نیت کاربران جستجو می شوند خود در انواع کلماتی برای یافتن اطلاعات، انجام معامله و انتقال به وب سایت معروف یا خاص مورد بررسی قرار می گیرند. برخی کلمات کلیدی در سئو بیانگر یافتن اطلاعاتی در مورد مطلب خاصی مانند پرورش قارچ و یا آموزش پخت کیک می باشند. هدف مخاطب از این کار تنها فرا گیری حرفه و آموزش خاصی است که اطلاعات خود را بالا ببرد.

گروه دوم این نوع کلمات نشانگر خرید محصول و انجام معامله آنلاین می باشد. برای مثال ممکن است مخاطب با این هدف خرید گوشی سامسونگA15  را جستجو کند.

گروه سوم کلمات نام شرکت و یا سایتی معتبر است که مخاطب با آن آشنا می باشد اما آدرس وب سایت را نمی داند مانند سایت لول آپ یا کارلنسر.

·        کلمات کلیدی سئو بر حسب تعداد جستجوی کاربران

انواع کلید واژه در سئو بر اساس تعداد دفعات جستجوی کاربران در انواع کوتاه، متوسط و طولانی دسته بندی می شوند. کلمات کوتاه شامل یک الی دو کلمه می باشند و به صورت مکرر توسط کاربران جستجو می شوند مانند موبایل یا لپ تاپ. هدف از جستجوی مخاطب در مورد این کلمات مشخص نیست و رقابت وب سایت ها برای بالا آمدن در گوگل توسط این کلمات دشوار می باشد. کلمات متوسط نسبت به کلمات کوتاه مفهوم بهتری دارند و تا حدودی هدف کاربران را مشخص می سازند مانند خرید پراید، موبایل سامسونگ.

چنین کلماتی نشانگر این هستند که مخاطب تصمیم به خرید پراید و یا موبایل دارد یا می خواهد در مورد قیمت و بازار آن ها مطلع باشد. کلمات کلیدی طولانی از ترکیب سه یا چهار کلمه تشکیل می شوند. برای مثال ویژگی های گوشی سامسونگ A14، کاربران با سرچ کلمات طولانی به دنبال کسب اطلاعات در مورد محصول هستند. همچنین خرید خودرو ارزان  قیمت تهران در دسته کلمات کلیدی طولانی تقسیم بندی می شود که با جستجوی آن احتمالاً مخاطب قصد خرید خودرو را دارد.

کلمات کلیدی مخصوص هدف گذاری یا بازاریان

انواع کلید واژه در سئو مخصوص بازاریان بر حسب وب سایت ها و جستجوی کاربران بسیار متنوع می باشند. کلمات کلیدی تنها برای کسب رتبه در گوگل نیست بلکه ارتباط دوطرفه بین وب سایت ها و کاربران را نیز تقویت می کند. کلمات کلیدی معرف کالا، معرف بازار، معرف مشتری و نام شرکت ها ی رقبا در این گروه طبقه بندی می شوند.

·        کلمات کلیدی معرف کالا

کلمات کلیدی معرف کالا می توانند وب سایت شما را زودتر به هدف برسانند اما کالا را باید با نام برند معرفی کنید. برای مثال کلمه کلیدی تلویزیون به تنهایی برای بالا  آمدن سایت کمکی نمی کند اما اگر آن را با نام برند در سایت قرار دهید به آسانی در ترافیک موتور های جستجو قرار می گیرد. برای مثال تلویزیون ال جی، نام برند رقابت را کاهش می دهد و شما را زودتر به هدف می رساند.

·        کلمات کلیدی معرف بازار و مشتری

کلمات کلیدی معرف بازار متداول ترین کلماتی هستند که کسب و کار شما را به کاربران معرفی می کنند. برای مثال اگر شما فروشگاه لپ تاپ دارید خرید لپ تاپ ارزان قیمت و جدید، کلماتی هستند که فروشگاه را معرفی می کنند. قبل از محتوا گذاری در سایت باید از خود سؤال کنید که چگونه و با چه کلماتی فروشگاهم را معرفی کنم؟ این کلمات را از جستجو های کاربران می توانید پیدا کنید. در مواردی مخاطب یا مشتری با سرچ کلمات خاصی خود را معرفی می کند. فرض کنید شما کار فروشگاه آنلاین جزوه دانشگاهی دارید کاربران هدف با کلماتی مانند خرید جزوه دانشگاهی سایت شما را جستجو می کنند.

·        نام شرکت های رقبا

برخی کلمات کلیدی بیانگر شرکت ها و سایت های مشابه کسب و کار شما هستند و بسیار معتبر می باشند. کاربران نام آن ها را در سایت ها بیشتر جستجو می کنند اما شما نمی توانید این کلمات را در وبسایت خود قرار دهید. این کلمات را در اخبار و وبلاگ ها می توانید پیدا کنید. بررسی چنین سایت هایی به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

کلمات کلیدی بر حسب نقش آن ها در محتوا

کلمات کلیدی که در محتواهای سایت ها به کار می روند در انواع اصلی و ثانوی می باشند. محتواها بر پایه کلمات کلیدی اصلی تولید می شوند این کلمه ها معمولاً در عنوان شاخص نیز به کار می روند. انواع کلیدواژه در سئو با هدف خاصی استفاده می شوند و کلمات اصلی روی محتوا بیشتر تمرکز می کنند.

برای مثال در این مقاله کلمات کلیدی در سئو، کلمات اصلی محسوب می شوند. کلمات کلیدی ثانوی معنای نزدیکی با کلمات اصلی دارند و گاهی مترادف آن ها می باشند برای مثال در آنالیز بهینه سازی سایت، کلمات ثانوی را باید بنویسیم بررسی سئو سایت. این کلمات در محتوا ها باید به طور متعادل استفاده شوند و نباید تعداد آن ها بیش از حد باشد.

سخن پایانی

کلمات کلیدی به کلماتی می گویند که در محتواها درج می شوند و محصولات را معرفی می کنند. این کلمات بر اساس تعداد دفعات جستجو در انواع کوتاه، متوسط و طولانی تقسیم بندی می شوند که کلمات طولانی تر نقش مهمی در رشد سایت دارند. علاوه بر این کلمات کلیدی بر اساس هدف کاربران نیز دسته بندی می شوند، برای مثال یافتن اطلاعات در مورد روش پخت کیک در این دسته قرار می گیرد. برای دریافت خدمات طراحی سایت، بهینه سازی و یافتن کلمات کلیدی متناسب می توانید از خدمات سایت لول آپ بهره ببرید. چون نیرو های مجرب این سایت همواره خدمات باکیفیتی را ارائه می دهند تا شما زودتر به هدف مورد نظر دست یابید.

Picture of لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

نکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدینکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدی
نکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدی
نکات مهم در ثبت دامنه سایت
نکات مهم در ثبت دامنه سایت
طراحی ست اداری چیست
طراحی ست اداری چیست؟
طراحی سایت در قم
طراحی سایت در قم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

نکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدینکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدی
نکات کاربردی برای طراحی سایت سه بعدی

سایت سه بعدی ویدیو ها و انیمیشن های سایت را در نمای ۳۶۰ درجه روی سه نقطه محور مختص...

نکات مهم در ثبت دامنه سایت
نکات مهم در ثبت دامنه سایت

دامنه آدرس اینترنتی سایت شما است که کاربران با جستجو در گوگل آن را مشاهده می نماین...

طراحی ست اداری چیست
طراحی ست اداری چیست؟

ست اداری به اوراقی مانند فاکتور، پاکت نامه، سربرگ، سررسید و کارت ویزیت گفته می شود...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی