4383  9101

مشاوره رایگان

بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از متداول ترین سوالات کاربران این است که بازاریابی محتوا چیست. بازاریابی محتوایی به ویدئو ها، تصاویر، متن ها و پادکست هایی که با هدف معرفی محصول و متقاعد...
بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از متداول ترین سوالات کاربران این است که بازاریابی محتوا چیست. بازاریابی محتوایی به ویدئو ها، تصاویر، متن ها و پادکست هایی که با هدف معرفی محصول و متقاعد کردن کاربران تولید می شود تا آن ها را به خرید محصولات یا خدمات سوق دهد. در تولید محتوای مخاطب پسند باید نکات زیادی را رعایت کنید تا تأثیر گذاری بالایی داشته باشد.

برای ساخت محتوا باید مخاطبان هدف را شناسایی کرده و درد و نیاز آن ها را تشخیص دهید. امروزه بازاریابی محتوا به علت کاهش هزینه های کلی فروش محصول و افزایش فروش و درآمد محبوبیت بالایی پیدا کرده است. در این مقاله از سایت لول آپ به معرفی بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت.

 

بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چیست؟

 

معرفی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به تولید محتوا در مورد محصول و خدمات در شبکه های اجتماعی و سایت ها گفته می شود تا مخاطبان را برای خرید محصول یا استفاده از خدمات سوق دهد. محتواها به گونه ای جذاب، محصول را با استفاده از متن، فیلم، پادکست و تصویر معرفی می کنند. نحوه تولید محتوا در جذب مخاطب تأثیر بالایی دارد و باید بسیار جذاب باشد. برای مثال در فروش کرم آبرسان، محتوای ایجاد شده به صورت ویدیو پوست شخص را قبل و بعد از استفاده نشان می دهد که چقدر کرم پوست را پس از مصرف بهبود بخشیده است.

محتواها ابتدا نیاز مخاطب را یادآوری می کنند و لذت استفاده از محصول یا خدمت خاصی را به او نمایش می دهند. در این حالت مخاطب متقاعد می شود که محصول را خرید کند و نیاز خود را برطرف سازد. اگر شما در پلتفرم اینستاگرام پیج ها یا گوگل سایت های مختلف را بررسی کنید به این نکته پی خواهید برد اکثریت آن ها با تولید محتوای کاربر پسند سعی می کنند بازدید و فروش خدمت و محصول خود را افزایش دهند.

انواع بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا در انواع مختلف شبکه های اجتماعی، متن، بلاگ، ویدئو، پادکست و اینفوگرافیک انجام می شود. بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی در لینکدین، تلگرام، یوتیوب و اینستاگرام صورت می گیرد. کاربران این شبکه ها به خصوص اینستاگرام بسیار زیاد می باشند و به تدریج شاهد افزایش آن خواهیم بود. ارائه محتوای ارزشمند کار چندان سختی به نظر نمی رسد، فقط باید الگوریتم های خاص آن ها را رعایت کنید.

 

راهکار های مهم بازاریابی محتوا
راهکار های مهم بازاریابی محتوا

 

برخی صاحبان پیج های بزرگ درآمد زیادی از طریق تولید محتوا و فروش محصولات یا خدمات خود به دست می آورند. بازاریابی اینفوگرافیک برای مخاطبانی که به دنبال اطلاعات کاملی هستند مناسب است و آن ها را بیشتر جذب می کند. پادکست نوعی دیگر از بازاریابی محتوا است که محصول را به طور کامل و دقیق برای کاربران معرفی می نماید. امروزه بازاریابی محتوا به صورت ترکیبی از  ویدئو و متن تأثیر بالایی در جذب مخاطب دارد.

نکات بسیار مهم برای اجرای فرآیند بازاریابی محتوا

یکی دیگر از سوالات کاربران این است که نکات بازاریابی محتوا چیست. در بررسی نکات تولید محتوا باید مخاطب هدف را شناسایی کرده و درد و نیاز او را تشخیص دهید و راهکار مناسبی ارائه دهید. محتواها به گونه ای باید ساخته شوند که این نکات را چه به صورت متن یا تصویر در خود داشته باشند.

شناسایی مخاطب هدف

شناسایی مخاطب هدف قبل از ساخت محتوا، یکی از نکات بازاریابی محتوا است که در توسعه کسب و کار بیشتر کمک می کند. هنگام تولید محتوا باید بدانید که برای کدام دسته از مخاطبان آن را می سازید. برای مثال اگر هدف فروش لباس زنانه است باید محتوا را متناسب با روحیه خانم ها بسازید. در ویدیو، یک خانم باید لباس را در محیط های مناسب بپوشد و مزیت های آن نمایش داده شوند. اگر به جای محصول، خدمتی را ارائه می دهید لازم است مخاطبان مورد نظر را شناسایی کرده و برای آن ها محتوا بسازید.

تشخیص درد و نیاز مخاطب

تشخیص درد و نیاز مخاطب یکی دیگر از نکات بازاریابی محتوا می باشد که در متقاعد کردن مخاطبین تأثیر بالایی دارد. کاربران چون به خدمت و محصول شما نیاز دارند و به علت نداشتن درد می کشند، به این علت آن ها را می خرند. هنگام تولید محتوا درد اصلی مخاطبان را باید شناسایی کنید. برای مثال موقعی که کاربری جهت استفاده به کتاب داستان انگلیسی نیاز پیدا می کند و آن را ندارد این نیاز نوعی درد محسوب می شود. در این حالت مخاطب دنبال انتخاب بهترین فروشگاه آنلاین برای رفع نیازهای خود است. اگر شما محتوای جذاب تر از رقیب بسازید همان مخاطب جذب محصول شما خواهد شد.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

ارائه راهکار به مخاطب

ارائه راهکار به مخاطب از نکات بازاریابی محتوا می باشد و در جذب هر چه بیشتر کاربران تأثیر دارد. هنگام تولید محتوا پس از ایجاد نیاز در مخاطب بهتر است به او راهکار مناسبی ارائه دهید. در این حالت مخاطب به این نتیجه می رسد که برای رفع نیاز او تلاش می کنید، پس به سوی شما جذب می شود. اگر محصول یا خدمتی برای رفع نیاز مخاطب مناسب نیست، پس نباید آن را بفروشید. کاربر با دریافت مشاوره فکر می کند که هدف شما تنها فروش نمی باشد و به مخاطب خود کمک نیز می کنید.

علت محبوبیت بازاریابی محتوا چیست؟

امروزه بازاریابی محتوا به دلایلی مانند کاهش هزینه های کلی فروش محصول، افزایش مشتری و گسترش اینترنت محبوبیت بالایی یافته است. در این روش هزینه های مربوط به اجاره مغازه، آب، برق و تبلیغات نسبت به روش سنتی بسیار کاهش یافته است که صاحبان کسب و کار را به سمت خود جذب می کند. در بازاریابی محتوا تنها ایجاد پیج و یا سایت خاصی مورد نیاز می باشد که هزینه کمتری می طلبد.

در شبکه های مجازی و سایت ها مخاطبان بیشتری از سراسر دنیا محصولات شما را می بینند و تعداد مشتریان نسبت به روش فیزیکی بسیار زیاد می باشند. در این حالت به علت فروش بالا درآمدها نیز افزایش می یابند. علاوه بر این ها چون فضای مجازی گسترش یافته و اغلب مخاطبان با استفاده از وسایل الکترونیکی مختلف وقت بیشتری را در اینترنت سپری می کنند، پس تعداد مخاطبین نیز بیشتر می شوند. افراد با سلایق مختلف به محتواهای شبکه های مجازی بیشتر اهمیت می دهند.

نکات مهم بازاریابی محتوا
نکات مهم بازاریابی محتوا

سخن پایانی

در مطالب قبلی مقاله به سؤال بازاریابی محتوا چیست پاسخ دادیم و به نکات پیرامون آن اشاره کردیم. در بازاریابی محتوا اگر مخاطب هدف را در نظر بگیرید و محتوای جذابی بسازید کسب و کار خود را سریع تر رشد خواهید داد. برای تولید محتوای ارزشمند باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید و درد مخاطب را شناسایی کنید. جهت رفع نیاز مخاطب به او راهکار مناسبی ارائه دهید تا اعتماد بیشتری داشته باشد. برای ساخت محتواهای بهتر باید ماهرانه عمل کنید تا کاربران بازدید کننده را به مشتریان وفادار تبدیل سازید. در این راستا می توانید از نیرو های با تجربه ی سایت لول آپ کمک بگیرید.

Picture of لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

خدمات طراحی سایت ASP.NET
خدمات طراحی سایت ASP.NET
طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

خدمات طراحی سایت ASP.NET
خدمات طراحی سایت ASP.NET

طراحی و توسعه وب سایت با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، عامل کلیدی موفقیت کسب وک...

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل

امروزه فروش فایل به یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین حوزه های فروش آنلاین تبدیل شده...

خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری امروزه یکی از اساسی ترین نیاز های صنعت گردشگری محسوب می شود. با...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی