دیجیتال مارکتینگ چیست، چه مزایا و چه کاربردی دارد، سوال بسیاری از کاربران است. در دنیای امروز که مردم بیشترین زمان خود را با موبایل سپری می کنند، خدمات اینترنتی پیشتاز بوده و از این طریق کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند درآمد بالایی را از فروش محصولات خود به صورت اینترنتی به دست آورند. در این مقاله از سری مقاله های لول آپ قصد داریم در مورد این موضوع که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد بیشتر با شما صحبت کنیم.
منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اگر بخواهیم به زبان ساده به پاسخ این سوال اشاره کنیم که دیجیتال مارکتینگ چیست، باید گفت یک نوع فرایند بازاریابی است. این روش از ۱۰۰ سال پیش تا به حال مورد توجه بوده است. بازاریابی دیجیتال زیر مجموعه مدیریت تبلیغات و مدیریت بازاریابی است که با توسعه تکنولوژی اطلاعات توانسته در طی سال های اخیر به یکی از روش های گسترده بازاریابی تبدیل شود.
به گونه ای که در دانشگاه ها هم رشته ای به عنوان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد تا افراد علاقمند بتوانند با دانش قابل قبولی وارد مارکتینگ آنلاین شوند که به هر حال، امروزه مردم دسترسی وسیع به اینترنت دارند و به همین خاطر، خدماتی که در این بستر ارائه می شود، بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. در شرکت ها، سازمان ها و ارگان ها دیجیتال مارکتینگ یک روش عالی برای جذب و تعامل هرچه بیشتر با فروش به حساب می آید. کسب و کار شما از طریق کانال های دیجیتال همچون شبکه های اجتماعی، ایمیل، موتورهای جستجو و .. می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید.
تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)
اگر به مفهوم این موضوع که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد توجه کنید، متوجه تفاوت آن با بازاریابی سنتی یا به قول معروف آفلاین خواهید شد. در بازاریابی سنتی تبلیغات به صورت بیلبورد، آگهی، تبلیغات تلویزیونی- رادیویی یا چاپی و روزنامه امکان پذیر است. دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده شما را متوجه این موضوع می کند که اگر به دنبال فروش محصولات خود با هزینه کمتر هستید، طبیعتاً نباید به سراغ بازاریابی سنتی بروید؛ چرا که هزینه تبلیغات آن بسیار گران و بالا است.
در بازاریابی سنتی نمی توان یک جامعه خاص را هدف قرار داد و به همین خاطر، اندازه گیری نتایج هم به راحتی شدنی نیست. در صورت که با بررسی مفهوم اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست به راحتی متوجه می شوید که این روش مدرن باعث می شود تا بازاریابی با هزینه مقرون به صرفه و با انتخاب هدفی مشخص شما را به برندسازی نزدیک کند. با استفاده از ابزارهای تحلیلی در مورد روش تبلیغاتی که انتخاب کرده اید، اطلاعات قابل قبولی را ارائه می دهد.
معمولاً زمانی که باید با کمترین هزینه به یک طیف خاص از افراد در جامعه دسترسی پیداکنید با تعریف دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده می توان به اینترنت اعتماد کرد. البته برای مخاطبان مسن یا پیدا کردن مخاطبان محلی بازاریابی سنتی هنوز هم گزینه قابل قبولی است. با این حساب، شما باید با در نظر گرفتن ماهیت کسب و کار خود به این نتیجه برسید که آیا بررسی این موضوع که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد به کار شما می آید یا باید به دنبال روش های بازاریابی سنتی یا به قول معروف آفلاین و کارایی آن باشید.
انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ
حال که سعی کرده ایم در مورد این موضوع که بازاریابی مارکتینگ چیست با شما صحبت کنیم بهتر است به بررسی انواع کانال های آن هم بپردازیم. کانال ها به پلتفرم هایی گفته می شود که می تواند مخاطبان هدف شما را پیدا کند. از جمله این کانال ها می توان به بازاریابی محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو، بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، محتوای حمایتی، بازاریابی درونگرا و روابط عمومی آنلاین اشاره کرد.
بررسی این موضوع که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد شما با اهمیت هر کدام از این کانال ها به بهترین شکل ممکن آشنا خواهید شد؛ چرا که هر کدام می توانند نرخ بازگشت سرمایه متفاوتی داشته باشند و در محبوب شدن برند شما بسیار کمک کننده باشند. برای افزایش فروش بهتر است به صورت واضح دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده را برای خود تعرفی کنید و از کانال های گفته شده استفاده کنید تا بتوانید در موتورهای جستجو دیده شده و نتایج قابل قبولی را برای کسب درآمد به دست آورید.
مزایای جذاب دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به نظر شما مزایایدیجیتال مارکتینگ چیست که توانسته این چنین کاربران را به سمت خود جذب کند. این تکنیک بازاریابی باعث رشد مشاغل کوچک شما می شود و مهم تر از همه نرخ تبدیل بالایی دارد و به همین دلیل درصد قابل توجهی از بازدیدکنندگان شما را به مصرف کننده واقعیت بدیل می کند. مزایای دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده را اگر بخواهیم توضیح دهیم به این شکل است که بازاریابی به این طریق کاملاً مقرون به صرفه است. زمانی که شما کسب و کار کوچکی را شروع می کنید، برای صرفه جویی در منابع می توانید از این روش بازاریابی استقبال کنید. گسترش مخاطب هم از جمله دیگر مزایایی است که می توان در این بین نام برد.
لول اپ بهترین ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ
در دنیای کسب و کار امروز، دیجیتال مارکتینگ حرف های زیادی برای گفتن دارد. به همین خاطر، شما اگر قصد دارید با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را برای تبلیغات خود به دست آورید، قطعاً به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. با توجه به تعریفی که برای دیجیتال مارکتینگ چیست ارائه دادیم، شما با خیال راحت از این تکنیک می توانید استفاده کنید. لول اپ یکی از مجموعه های معتبر در زمینه ارائه خدمات برای بازاریابی آنلاین و اینترنتی در کشور با هزینه ای مقرون به صرفه و تضمین شده است.