برای گسترش کسب و کار های اینترنتی و جذب مخاطبین بیشتر نیاز است که یکسری کار ها را انجام داد. طراحی لندینگ پیج از جمله این کار ها است که باعث افزایش کاربران و مشتریان وبسایت خواهد شد. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به دنبال رشد قابل توجهی در کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می شود حتماً با لندینگ پیج آشنا شوید.
منظور از طراحی لندینگ پیج چیست؟
هر صفحه ای از وبسایت که کاربر با کلیک کردن روی یک لینک وارد آن شود، لندینگ پیج می گویند. هدف آن خاص بوده و فقط متمرکز بر روی همان هدف است و در این صفحه اطلاعات دیگری وجود ندارد. با ورود به این صفحه کاربران اطلاعات تماس یا ایمیل خود را وارد کرده و یک خدمات یا محصول رایگان دریافت می کنند. هدف اصلی این کار به دست آوردن یک سر نخ از مخاطبین است تا می توان آن ها را خیلی راحت به مشتری خود تبدیل کرد. طراحی لندینگ پیج یعنی کاری کنید تا مخاطب متقاعد شده و بر روی لینک کلیک کرده یا اطلاعات خود را در سایت وارد کند. این کار محدودیتی ندارد و می توان چند لندینگ پیج را در اختیار مخاطب هدف خود قرار داد. در بیانی ساده تر می توان گفت طراحی لندینگ پیج بخش کوچکی از استراتژی مارکتینگ است که در فضای آنلاین انجام شده و برای موفقیت در بازار آنلاین به کار می رود.
چرا طراحی لندینگ پیج مهم است؟
امروزه بیشتر کسب و کارها برای رشد کردن به سوی شبکه های اجتماعی روی آورده اند. اگر قصد دارید پیج راه اندازی کنید، باید به طراحی آن اهمیت دهید. به دلایل مختلفی می توان گفت طراحی لندینگ پیج مهم است که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:
ایجاد راحت سر نخ
مهم ترین و اولین دلیل طراحی لندینگ پیج این است که می توان مخاطبین را به مشتری تبدیل کرد. در این صفحات حواس پرتی کمی وجود دارد و کاربر در زمان کوتاهی اطلاعاتی که می خواهید، را به شما می دهد. نکته مهم در این زمینه آگاهی دادن به مخاطب و تشویق او است. می توان به فرم یک فیلد اضافه کرد و مخاطبان مناسب و مخاطبان رندوم را از هم جدا کرد.
بهینه کردن بودجه
لندینگ پیج به طور مستقیم کاربر را به آنچه که می خواهد، می رساند و این کار هزینه های به دست آوردن سر نخ و اطلاعات را کم می کند؛ همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل شده و هزینه فروش کم می شود. شرکت طراحی لندینگ پیج لول آپ در این راستا بهترین انتخاب را برایتان خواهد داست.
ردیابی داده ها
با استفاده از طراحی لندینگ پیج می توان اطلاعات را دریابی و تجزیه و تحلیل کرده و برای بیشتر درگیر شدن مخاطبین اقدامات لازم را انجام داد تا به مشتری تبدیل شوند. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزار های تجزیه و تحلیل است که کمک می کند تا تیم بازاریابی شما تعداد کلیک ها، نرخ پرش، زمان ایست هر صفحه و دیگر اطلاعات را به دست آورید. با این کار نرخ پایین برخی صفحات بهبود یافته و باعث ایجاد سرنخ های بیشتر می شود. تعرفه طراحی لندینگ پیج بسته به شرکت طراحی لندینگ پیج متغیر است.
جمع آوری اطلاعات شخصی
با انجام لندینگ بازدیدکنندگان فرم را تکمیل کرده و اطلاعاتی نظیر تلفن، شغل و… را در آن وارد می کنند. در این صورت تیم فروش شما می توانند داده های ارزشمندی را از مشتری جمع کنند. داشتن این اطلاعات مهم است و کمک می کند تا شرکت ها بتوانند سرنخ ها را پرورش دهند. حتی اگر در زمان حال نیز نمی توانید استفاده کنید، در آینده نیز برایتان مفید خواهد بود.
دستیابی به هدف با یک کلیک
از دیگر دلایل مهم بودن طراحی لندینگ پیج این است که فقط با یک کلیک می توان به هدف دست یافت. با مخاطبان خود صادق بوده و هر آنچه را که گفته اید، در اختیار آن ها بگذارید. در این صورت افراد زیادی اطلاعات خود را در وبسایت شما وارد می کنند و می توانید به آن ها دست یابی داشته باشید.
تمرکز بر روی فرم ها
توصیه می شود فقط اطلاعات ضروری را از کاربر درخواست کنید؛ زیرا در صورت درخواست جزئیات زیاد ممکم است، مخاطبین کمتری فرم را پر کرده و آمار پرش بالا رود. بهتر است اطلاعاتی نظیر شماره تلفن و ایمیل را بخواهید تا در مواقع لزوم بتوانید با مشتری در تماس باشید . نهایتاً ۳ فیلد را در فرم قرار دهید؛ زیرا بیشتر از آن نرخ تبدیل را کم می کند. نمونه طراحی لندینگ پیج در مجموعه لول آپ در این زمینه به شما کمک می کند تا بدانید، چگونه باید این کار ها را انجام دهید.
طراحی لندینگ شامل چه مواردی است؟
طراحی پیج موارد و مراحل مختلفی را شامل می شود که هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی لندینگ پیج شامل موارد زیر می شود:
- صفحات اصلی: معمولاً این دسته شامل صفحات اصلی وبسایت، صفحه دسته بندی محصولات، خدمات و… است. در صفحه اصلی کسب و کار به صورت کلی معرفی شده و با توجه به نوع کسب و کار اطلاعاتی که در صفحه قرار می گیرد، متفاوت است. با دیدن نمونه طراحی لندینگ پیج لول آپ می توانید درک بهتری از این مطلب به دست آورید.
- طراحی میکروسایت: آدرس صفحه میکروسایت از صفحه سایت اصلی جدا است. میکروسایت سایت کوچکی است که یک شاخه یا مکمل از سایت اصلی بوده که به صورت جدا از صفحه اصلی عمل می کند.
- طراحی لندینگ پیج اختصاصی: در این نوع طراحی لندینگ پیج بر روی فراخوان بیشترین تمرکز قرار می گیرد. این فراخوان شامل پر کردن فرم هایی است که در سایت قرار گرفته، خرید محصول، ثبت نام، دانلود کاتالوگ و.. است. این نمونه طراحی لندینگ پیج روی یک عمل تبدیل خاص تمرکز کرده و سردرگمی کمی نسبت به دیگر موارد ایجاد می کند. این طراحی هدفنمد است و خیلی ساده انجام می شود.
قیمت طراحی لندینگ پیج
تعرفه طراحی لندینگ پیج به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع لندینگ پیج، تعداد صفحات فرود و طراحی گرافیکی که برای ساخت صفحات فرود استفاده می شود، اشاره کرد؛ همچنین استفاده از خدماتی چون ریسپانسیو که باعث بهینه سازی بهتر طراحی لندینگ پیج می شود، در تعرفه طراحی لندینگ پیج مؤثر است.
عناصر کلیدی در طراحی لندینگ پیج
با استفاده درست از عناصر کلیدی می توان یک طراحی با کیفیت انجام داده و به موفقیت رسید. عناصر کلیدی در طراحی لندینگ پیج به شرح ذیل هستند:
- قسمت بالای صفحه: این قسمت مانند جلد روی مجله بوده و هدف آن جلب نظر مخاطب است که او را برای خواندن ادامه مطالب ترغیب کند. هر چه خلاقیت این قسمت بیشتر بوده و محتوا جذابتر باشد، تعداد بازدید از صفحه بیشتر خواهد شد.
- عنوان اصلی: عناوین را شفاف و مختصر بیان کنید و از تیتر های وسوسه انگیز استفاده کنید که یک پیشنهاد خاص را ارائه می دهد. در زیر تیتر اصلی می توان از عناوین مکمل و یا کمکی استفاده کرد. در این بخش فقط توضیحات کوتاه درباره تیتر را بزنید.
- تصویر شاخص: بخشی از توجه مخاطب به تصاویر و ویدیو هایی است که در سایت قرار می دهید. معمولاً در اول صفحه و قبل از آنکه درباره محتوا توضیحاتی داده شود، یک تصویر بزرگ و مناسب مرتبط با عنوان قرار داده می شود. بدین صورت مخاطب درک درستی از مطلبی که قرار است، بخواند خواهد داشت.
- محتوای اصلی: در این قسمت موارد مورد نظر را به طور مفصل تر توضیح داده و از ویژگی ها، مزایا و معایبی که محصول دارد، اطلاعاتی به کاربر داده می شود.
نکات مهم در طراحی لندینگ پیج
برای طراحی پیج باید نکات را در نظر بگیرید که طبق استاندارد و اصول پیش بروید. مهم ترین این نکات به شرح ذیل هستند:
- رعایت سلسله مراتب محتوا ها: بهتر است از یک سلسله مراتب مشخص پیروی کرده و محتوا هایی که اهمیت بیشتری دارند، را در قسمت بالای صفحه قرار دهید. در این صورت کاربر در همان ابتدا تصمیم خود را می گیرد، اما در صورت استفاده محتوای مهم در اخر صفحه بازخورد خوبی نخواهد داشت.
- عدم سوال پرسیدن زیاد از مخاطب: نباید از کاربران زیاد پرسید؛ زیرا نتیجه عکس می دهد و فقط کافی است، اطلاعات اولیه ضروری را از آن ها بخواهید.
- محدود کردن کال تو اکشن: شرکت لول آپ مجموعه برتر در زمینه طراحی لندینگ پیج است که در نمونه طراحی لندینگ پیج تمامی این موارد رعایت شده است. دقت کنید که در این بخش نباید در متن از تعداد cta زیاد استفاده کرد. یکی در ابتدا و یکی در انتهای متن قرار داده و از قرار دادن کال تو اکشن مختلف برای مقاصد مختلف خودداری کنید؛ زیرا باعث گیج شدن مخاطب می شود.
- توجه به برند خود: در هر صفحه فرود فقط به یک موضوع دقت کرده و روی آن متمرکز شوید. هر برند فونت، لوگو یا رنگی دارد که آن را از دیگر رقبا متمایز کرده است. از ترکیب رنگ و فونت مناسب بهره مند شده و برندسازی انجام دهید.
ارائه خدمات طراحی لندینگ پیج توسط لول آپ
شرکت طراحی لندینگ پیج لول آپ یکی از مجموعه های برتری است که از یک تیم قوی، متخصص و با تجربه تشکیل شده است. این شرکت تمامی کار ها را روی اصول و با دقت و تمرکز بالایی انجام می دهد. کیفیت کار توسط این تیم حرفه ای بالا بوده و بازخورد خوبی خواهید داشت.