4383  9101

مشاوره رایگان

بررسی مراحل طراحی ui ux

Ui و ux دو واژه آشنا برای طراحان سایت و صاحبان سایت های مختلف می باشند که چگونگی آن ها در توسعه سایت و جذب مخاطب مؤثر هستند. Ui رابط...
مراحل طراحی ui ux

Ui و ux دو واژه آشنا برای طراحان سایت و صاحبان سایت های مختلف می باشند که چگونگی آن ها در توسعه سایت و جذب مخاطب مؤثر هستند. Ui رابط کاربری سایت است که امکان استفاده آسان از خدمات و امکانات سایت را فراهم می سازد.Ux  به چینش محصولات، طرح های گرافیکی، رنگ ها، آلمان ها و تصاویر موجود در سایت گفته می شود.

برای طراحی این پارامترها طراحان نیاز های مخاطب و سایت های مشابه و موفق را بررسی می کنند و با اطلاعات و تجربیات بدست آمده طرح ها را پیاده سازی می نمایند. سپس طرح را به صورت الگوی نمادین تست و ارزیابی کرده و بروزرسانی می کنند. در این مقاله از سایت لول آپ مراحل طراحی ui ux  را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

بررسی مراحل طراحی ui ux
بررسی مراحل طراحی ui ux

 

آشنایی با ux

قبل از تحلیل مراحل طراحی ui ux بهتر است با مفهوم این دو اصطلاح آشنا شوید. Ux تجربه ی کاربری سایت با مخاطبین مراجعه کننده است. اگر طراح سایت و یا صاحب سایت هستید این واژه و طریقه عملکرد آن می دانید. Ux رابط بین کاربر و محصول به صورت دیجیتالی یا در سایر موقعیت ها می باشد. هنگامی که کاربر برای پیدا کردن محصول و هدف خاص خود به سایت شما مراجعه می کند، اگر تجربه کاربری بهتری داشته باشد به مشتری وفادار تبدیل خواهد شد.

کیفیت کاربری بالا سبب می شود که مخاطب به آسانی وارد سایت شود و در صورت نیاز مشخصات خود را وارد سازد. اگر نیاز به خرید بسته آموزشی و یا محصول خاصی دارد بدون موانع به هدف خود دست یابد. همچنین تمام قسمت های سایت برای کاربر به راحتی باز شود و او همه کارهای دلخواه خود را بدون توقف و مشکل خاصی انجام دهد. این ویژگی ها به نحوه مراحل طراحی ux بستگی دارد. طراحی هوشمند و استفاده از طراحان برجسته برای ایجاد ux کاربر پسند در عالی بودن آن مؤثر می باشند.

Ui چیست؟

Ui به نحوه چینش محصولات سایت، انتخاب رنگ ها و فونت ها، گرافیک، قالب مناسب، تصاویر و انیمیشن جذاب در صفحه سایت گفته می شود. Ui مناسب زیبایی بصری خاصی را در سایت ایجاد کرده و کاربر را جذب می کند. برای مثال دو سایت را فرض کنید که محصول یکسان با قیمت مناسب در سایت قرار داده اند، اما ui یکی بسیار جذاب و کاربر پسند می باشد. سایتی که در طراحی و صفحه سایت و نحوه چینش آن بیشتر دقت کرده مخاطب بیشتری دارد و درآمد حاصل  از فروش محصول او نیز زیاد می باشد.

 

مراحل طراحی ui ux و نکات کاربردی آن
مراحل طراحی ui ux و نکات کاربردی آن

 

المان های سایت، نحوه معرفی محصول، طراحی دکمه ها، منو ها، فرم ها و آیکون ها در دسته ui سایت قرار می گیرند. چگونگی طراحی ui و اثر گذاری آن در مخاطب اهمیت بالایی در رشد و توسعه سایت دارند. طراحان همواره با بررسی روش های جدید این ویژگی سایت را بروزرسانی می کنند تا کاربر با ورود به آن بیشتر جذب شود.

نحوه مراحل طراحی ui/ux

مراحل طراحی ui ux روند خاص خود را دارد که اجرای دقیق آن در موفق بودن سایت بسیار مؤثر می باشد. برای طراحی ui و ux ابتدا تحلیل نیازمندی ها، تحقیق در مورد آن ها، طراحی گرافیکی و رنگ ها، پیاده سازی طرح ها و تست و ارزیابی نهایی کار لازم هستند.

  • بررسی نیازهای کاربران: در مرحله اول طراح اهداف سایت و نیازهای کاربران را بررسی می کند. تحلیل سایت های مشابه و بازار متناسب با محصول، عوامل موفقیت آن ها و مصاحبه با کاربران این نیازمندی های سایت را مشخص می سازند. طراح دقیقاً به این نکته پی می برد که مراحل طراحی uiux را از کجا شروع کند.
  • طراحی اولیه: پس از جمع آوری اطلاعات نوبت به طراحی اولیه و نمادین می رسد. طراح در این مرحله با توجه به یافته های خود به ساختار بندی اطلاعات و ساخت نمونه ها در نرم افزار ها می پردازد. تجربه کاربری و المان های سایت در این مرحله طراحی می شوند.
  • طراحی گرافیکی: در این مرحله طرح های گرافیکی سایت که در دسته ی ui قرار می گیرند، در صفحه طراحی می شوند. طراح در این رابطه از الگو های سایت های مختلف الهام می گیرد. طراحی گرافیک و بخش های مختلف صرفاً استفاده از ابزار های طراحی نیست بلکه باید آن قدر جذاب باشد که مخاطب را به سایت جذب کند .
  • پیاده سازی طرح ها: در این مرحله طرح ها و همه ی برنامه های کاربردی را پیاده سازی می کنند و نرم افزار ها را برای طراحی بهینه سازی کرده و توسعه می بخشند.
  • تست و بروزرسانی: در پایان کار ui و ux طراحی شده مورد ارزیابی و تست قرار می گیرند تا عملکرد سایت و بازخورد کاربران مشخص شوند. همچنین سایت طبق الگو های پیشرفته و گوگل پسند بروز رسانی می شود.
مراحل طراحی ui ux
مراحل طراحی ui ux

طراحی ux

مراحل طراحی ux نیاز به تحلیل سایت های مختلف دارد که طراح تجربیات زیادی را کسب کند. طراح باید به این نکات پی ببرد که برای چه هدفی و رفع چه نیازی ux  سایت را طراحی می کند. اطلاعات کامل با بررسی آمار سایت های دیگر و مصاحبه با کاربران به دست می آید. در حقیقت هر چیزی را که طراح به عنوانux  در سایت قرار می دهد باید بتواند نیازهای مخاطبین را به طور کامل رفع کند. همچنین کاربر هنگام استفاده باید به آسانی از خدمات سایت بهره ببرد.

در مرحله دوم داده های جمع آوری شده توسط طراح مورد بررسی قرار می گیرند. تا نحوه پیاده سازی آن ها مشخص شود. برای طراحی ux و ui  سایت نرم افزار های مختلفی مانند figma و lnvision وجود دارند که طراحان برای اجرای مراحل استفاده می کنند.

در پایان مراحل طراحی ux ، سایت ارزیابی می شود تا آمار بازدید، باز خورد کاربران و عملکرد آن مشخص شود. در طراحی ux توجه به نکاتی مانند ارتباط داشتن مراحل مختلف آن با یکدیگر، برقراری ارتباط با اعضای گروه و استفاده از فرآیند مناسب برای تأمین نیازمندی ها اهمیت بالایی دارند.

طراحی ui

طراحی ui  بهux  شباهت زیادی دارد و در ابتدا برای اجرای هر چه بهتر آن نیاز کاربران و عوامل جذب مخاطب مورد بررسی قرار می گیرند. در مرحله دوم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی ساختار و ارگونومیui  طراحی می شوند. پس از طراحی الگوی اولیه آن را به کارفرما یا مشتری ارائه می دهند. در صورت تأیید دکمه ها، منو ها، فرم ها و صفحات با جزئیات و محصول ها طراحی می شوند.

ساخت وایرفریم ها و پروتو تایپ ها نیز در این مرحله انجام می گیرند. در نهایت طرح ui  با استفاده از ابزار ها و فناوری های مربوط به واقعیت مجازی VR تایپ می شود. در طراحی ui گرافیک و رنگ های سایت باید هماهنگ بوده و آیکون ها و تصاویر متناسب با اهداف سایت باشند. همچنین توجه به جزئیات محصول و میزان اثر گذاری آن ها در مخاطب اهمیت بالایی دارند.

بررسی مراحل طراحی ui ux
بررسی مراحل طراحی ui ux

سخن پایانی

Ui  و ux در طراحی سایت و جذب مخاطب حائز اهمیت فراوانی می باشند که توسط طراحان پیاده سازی می شوند. این گروه ها با بررسی نیازهای کاربران و اهداف سایت مراحل طراحی uiux را انجام می دهند. این فرآیند ها هر چقدر ویژگی های بهتری داشته باشند در جذب  مخاطب و رشد سایت بیشتر تأثیر می گذارند. بررسی سایت ها و الگو های خاص و استفاده از تصاویر و رنگ های متناسب  در جذابیت بصری ui بسیار مؤثر هستند. سایت لول آپ با بکارگیری نیرو های مجرب، درک نیازمندی های کاربر، استفاده از نرم افزار ها و تکنولوژی های روز ui و ux را در کیفیت های بالایی طراحی می کند و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. اگر در پی بهترین های طراحان ui  وux  هستید با پشتیبانی لول آپ می توانید ارتباط بگیرید.

Picture of لول آپ

لول آپ

شرکت برنامه نویسی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لول آپ با تمرکز بر رشد و لول آپ برندها، با بهره‌گیری از بهترین متخصصان حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، به شرکت‌ها در دستیابی به موفقیت و برتری در بازار کمک می‌کند

درصد نمایش محتوا

آخرین پست ها 

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت با php
خدمات طراحی سایت با php

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

آخرین پست ها 

طراحی سایت فروشگاه فایل
طراحی سایت فروشگاه فایل

امروزه فروش فایل به یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین حوزه های فروش آنلاین تبدیل شده...

خدمات طراحی سایت گردشگری
خدمات طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت گردشگری امروزه یکی از اساسی ترین نیاز های صنعت گردشگری محسوب می شود. با...

خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی
خدمات طراحی سایت شیرینی و قنادی

با توجه به افزایش رقابت در صنعت شیرینی پزی و همچنین افزایش تقاضا برای خرید آنلاین،...

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی