انواع دیجیتال مارکتینگ با توجه به اینکه امروزه مردم همگام با پیشرفت تکنولوژی رو به جلو حرکت می کنند باید مورد بررسی قرار بگیرند و برای هر کسب و کاری بهترین آنها انتخاب شود. در حال حاضر، مردم در هر سن و سالی بیشترین زمان خود را با گوشی تلفن همراه هوشمند سپری می کنند.
طبعاً بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی با استقبال بیشتری در این شرایط روبرو می شود، بازاریابی اینترنتی و آنلاین اگر اصولی و همه جانبه باشد، قطعاً بازدهی بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.به همین خاطر، در این مقاله از جمله دیگر مقاله های لول آپ قصد داریم در مورد انواع مختلف روش های دیجیتال مارکتینگ با شما صحبت کنیم.
مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟
قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع روش های دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم، بهتر است به مهم ترین مزایای آن اشاره ای داشته باشیم. شما با هر هزینه ای می توانید در فضای آنلاین و اینترنتی در عرصه بازاریابی فعالیت کنید. در صورتی که در شیوه های سنتی باید هزینه بالایی را برآورد کنید. انعطاف پذیری بازاریابی دیجیتال را نباید دست کم گرفت؛ چرا که خلاقیت هم نقش بسیار مهمی در تبلیغات بازاریابی دیجیتال دارد.
شما با استفاده از ابزارهایی که در بازاریابی دیجیتال در اختیار دارید، به راحتی قادر خواهید بود نتیجه کمپین تبلیغاتی خود را آزمایش کنید و در مورد تاثیرگذاری آن اطلاعات بالایی به دست آورید. بازدهی که انواع روش های دیجیتال مارکتینگ به وجود می آورد، نسبت به روش های بازاریابی سنتی با سرعت بالاتری همراه است.
در بازاریابی دیجیتال تعامل شما با مشتریان بسیار موضوع مهمی است؛ چرا که می توانید از نظرات، اعتقادات، افکار و احساسات آن ها باخبر شوید و این خود می تواند به شما کمک کند تا همسو با نیاز مشتری خدمات بعدی خود را ارائه دهید.
بررسی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ
حال اگر بخواهیم به بررسی و آنالیز انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم، به صورت نمونه تنها چند به چند نوع معروف و محبوب آن اشاره خواهیم کرد؛ زیرا استراتژی های بازاریابی آنلاین کم نیست و هر کدام هدف خاص خود را دنبال می کند. خصوصاً در سال های اخیر تعداد انواع روش های بازاریابی دیجیتال بیشتر شده است که هر کدام طبیعتاً موارد استفاده و مزایای خاص خود را دارند.
بازاریابی محتوایی
یکی از مهمترین انواع دیجیتال مارکتینگ که جزء مشهورترین ها هم می تواند باشد، بازاریابی محتوایی است. شاید باور نکنید اما محتوا بیشتر از آن چیزی که شما فکر می کنید، می تواند برای شما پولساز باشد، به گونه ای که در حال حاضر محرک اصلی اینترنت محتوای قدرتمند است.
تمامی کاربران و مخاطبان زمانی به فضای اینترنت مراجعه می کنند که به دنبال اطلاعات تازه هستند تا به واسطه آن بتوانند مشکل خود را هرچه سریع تر حل کنند. هر چقدر محتوای شما پخته تر، موثق تر و البته سرگرم کننده تر باشد، طبیعتاً بازاریابی شما بازدهی بالاتری خواهد داشت. بسیاری از کسب و کارها که در بازاریابی سنتی به شکست خورده اند، در بازاریابی محتوایی درآمد بالایی را به دست آورده اند.
سئو سایت و افزایش رتبه در نتایج گوگل
یکی دیگر از مهمترین انواع دیجیتال مارکتینگ سئو است. گوگل یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو در دنیا به حساب می آید که شما اگر بتوانید به بهترین شکل ممکن این وب سایت خود را براساس اصول این موتور جستجو بهینه سازی کنید، کسب و کار خود را در اوج قرار خواهید داد. سئو اقداماتی را در بر می گیرد که به واسطه آن می توان محتوا را به بهترین شکل ممکن درک کرد و در صفحه اول نتایج قرار داد. سئو در کنار بازاریابی محتوایی می تواند مکمل یکدیگر باشند؛ چرا که سایت شما برای اینکه بتواند سئو خوبی داشته باشد، باید محتوای قوی و قدرتمندی را با کلمات کلیدی مناسب ارائه دهد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بدون هیچ اغراقی بازاریابی شبکه های اجتماعی هم جزء بهترین ها در انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. تمام افرادی که از موبایل استفاده می کنند، با شبکه های اجتماعی کم و بیش آشنایی دارند که تلگرام و اینستاگرام جزء پرطرفدارترین کانال ها هستند که حتی افراد با سواد نه چندان بالا هم می توانند از این شبکه های اجتماعی و این کانال ها استفاده کنند.
طبق تحقیقاتی که به دست آمده روزانه مردم حدود 2 ساعت و ۲۷ دقیقه را متأسفانه یا خوشبختانه در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند. اشتراک گذاری ویدیو، اشتراک گذاری تصویر، شبکه سازی اجتماعی و میکروبلاگینگ از جمله روش های بازاریابی در شبکه های اجتماعی دیجیتال مارکتینگ است. موفقیت در این نوع از انواع بازاریابی دیجیتال به شناخت مخاطب مربوط است. معمولاً افرادی که از این شگرد بازاریابی استفاده می کنند باید یک استراتژی خاص را برای حضور در شبکه های اجتماعی برای خود مشخص کنند.
تبلیغات کلیکی
از جمله دیگر انواع دیجیتال مارکتینگ مربوط به تبلیغات کلیکی است. تبلیغات، جزء رایج ترین تبلیغات گوگل به شمار می آید که معمولاً در فیسبوک، توییتر و لینکدین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پرداخت به ازای هر کلیک، از جمله روش هایی است که با در نظر گرفتن بازدید و ترافیک یک سایت، شما با پرداخت هزینه برای هر بار کلیک روی آگهی تان، می توانید از خدمات آن استفاده کنید.
اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟
برای موفقیت شما در عرصه کار با انواع شیوه های دیجیتال مارکتینگ باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید؛ چرا که به هر حال هرکدام از انواع روش های بازاریابی استراتژی های خاص خود را پیاده می کنند. به عنوان مثال، شناخت مخاطب هدف مهم ترین اصل به حساب می آید تا برای برطرف کردن نیاز، مخاطبان بتوانید محتوا و کمپین های درستی را انتخاب کنند.
اصل دوم ساختن محتوای قانع کننده است که هر چقدر محتوای شما سرگرم کننده تر، جذاب تر و ترغیب کننده تر باشد صد درصد موفقیت شما تضمین شده تر خواهد بود. دیجیتال مارکتینگ را نمی توان به یک کانال محدود کرد بلکه شما باید با انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید تا بتوانید شانس موفقیت خود را بالا ببرید.
به هیچ عنوان از واکنشگرا بودن وب سایت خود غافل نشوید؛ زیرا مردم امروزه بیشتر از موبایل و تبلت استفاده می کنند. استخدام کارشناس هم بسیار کمک کننده است که در این بین، می توان از شرکت های برنامه نویسی معتبری با در نظر گرفتن سابقه و تجربه ای که دارند برای مدیریت انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ هم استفاده کرد. استفاده از ابزارهای مناسب همچون پلتفرم های مدیریت رسانه اجتماعی را هم باید مهم در نظر گرفت.
لول آپ بهترین ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ
سعی کردیم به صورت همه جانبه و البته به گونه ای که از حوصله کاربر خارج نباشد، به بررسی انواع دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. در دنیای امروز که مردم به سراغ استفاده از وب سایت، شبکه های اجتماعی و دنیای کدنویسی می روند، باید سعی کرد از فناوری های به روز استفاده کرد. این چنین با روش های دیجیتال مارکتینگ به صورت شفاف و آگاهانه می توان به کسب درآمد بالا پرداخت. لول آپ از جمله شرکت های دیجیتال مارکتینگ معتبر در این حوزه است که می تواند با هزینه معقولانه بستری مناسب را برای بازاریابی آنلاین شما فراهم کند.